She     Ed Sheeran 

 

この歌は Ed Sheeran の曲の中でもマイナーな曲だと思いますが、私のお気に入りの曲で、一時期、この歌を頻繁に聞いていました。なんかちょっと寂しさと切なさが漂う曲ですね。With my heart on my sleeve は シェイクスピアの中の引用 I will wear my heart upon my sleeve からきているようで、気持ちをありのままに、さらけだすという意味のようです。

 

I paid all my dues
And she wanted to know
That I'd never leave her
Now I'm ready to go
And strange as it seems
She's endless to me
She's just like paperwork
But harder to read

 

やるべきことはやってきた

彼女は、僕がずっと一緒にいてくれるのか、知りたがってる

僕はもう、去る準備ができてるんだ

彼女といるときりがない

まるで、書類の手続きみたい

だけど、彼女の心を読むのは書類を読むより難しい

Patience, my enemy
And loving's my friend
It's harder to leave
With my heart on my sleeve
Than to stay and just pretend
Oh, she knows me so well
Oh, she knows me like I know myself

 

辛抱強くいるのは苦手

愛する方が慣れてる

自分の本当の気持ちを打ち明けて、彼女の元を去る方が、自分の気持ちを隠して、彼女と一緒にいるよりずっと難しい。。。

あぁ、彼女は僕のことを本当によく分かってる

まるで、僕が自分の本当の気持ちに気づいてるのを知っているかのよう

I made all my plans
And she has made hers
She kept me in mind
But I wasn't sure
I searched every room
For a way to escape
But every time
I tried to leave
She keeps holding on to me
For dear life
And blocking my way

この先のプランを立てた

そして彼女も

彼女のプランに僕が入っているけど、

僕はよく分からない

逃げ道がないか全部の部屋を探したけど。。

逃げようとする度に、

彼女は僕を掴んで話さないんだ。。

僕は立ち止まってしまう。。


Patience, my enemy
And loving's my friend
It's harder to leave
With my heart on my sleeve
Than to stay and just pretend
Oh, she knows me so well
Oh, she knows me like I know myself

 

辛抱強くいるのは苦手

愛する方が慣れてる

自分の本当の気持ちを打ち明けて、彼女の元を去る方が、自分の気持ちを隠して、ずっと一緒にいるよりずっと難しい。。。

あぁ、彼女は僕のことを本当によく分かってる

まるで、僕が自分の本当の気持ちに気づいてるのを知っているかのよう



And like the back of her hand
She already understands everything
Won't you stay?
She says
And she already knows how it goes
And where she stands
I'll stay, anyway
Cos she knows me so well
Oh, she knows me like I know myself
Oh, she knows me so well
Oh, she knows me like I know myself
I know myself
Oh, she knows me like I know myself
I know myself
I know myself
I know myself

 

手の裏をひっくり返したように、彼女は全部分かってる

何処にも行かないで?

って彼女は言う。。

そして彼女は僕が何て言うか分かってるんだ。。

彼女は自分の立場を分かってる

そして、僕が何処にも行かないことにも。。。

だって、彼女は本当に僕のことをよく分かってから

まるで僕が本当の気持ちにきずいてるのも分かってるよう。

あぁ彼女は僕のことをよく分かってる

まるで僕が本当の気持ちにきずいてるのも分かってるよう。

 僕のことを分かってる

まるで僕が本当の気持ちにきずいてるのも分かってるよう。

 僕のことを分かってる

  僕のことを分かってる

  僕のことを分かってる